Smartlog v3 » hulegaard.dk » Restaurant Menuen
Opret egen blog | Næste blog »

Restaurant Menuen

28. Dec 2008 08:44, ehu

Der er de kendte restauranter og de mindre kendte restauranter.  De kendte har gennem årene skabt et (mere eller mindre) velrenomeret navn, nogle gange linket til adressen, andre gange til indretningen og ofte til spisekortets sortiment, sidstnævnte ikke sjældent bundet op på en given koks kulinariske kompetance.

De mindre kendte restauranter har det med at opstå på nogle mere ydmyge matrikler. De færreste overlever eller flytter til mere centrale placeringer, når deres renomé og grundkoncept er indarbejdet - læs: Et fast publikum synes om stedet. -  Et sådant eksempel på sidstnævnte kunne være

 

Restaurant Menu`en

Lad os afklare geografien først. Brigadevej 49, 2300 Kbhvn. S. (tlf. 3254 3322). Enhver amarkaner kender vejen, men for de udenbys bør det præciseres, at den er en sidevej på højre hånd, når man kommer fra “fastlandet” - dvs. København City.

Aktuelt var der tale om afholdelse af et mangeårig værtskab for en julefrokost for 2 personer, der har oplevet mangt og meget under deres mangeårige restaurantsbesøg i Storkøbenhavn.  Det har næsten aldrig været billigt, sjældent decideret dyrt, ofte okay, sjældne dårligt og flere gange fint.  Sidstnævnte kulinariske diagnose kan anvendes om besøges i restaurant Menu`en.

Det skal i sandhedens validerende interesse tilføjes, at min gæst har oplevet stedet adskillige gange med tilfredshed og det var på det grundlag, at beslutningen om årets nisse-frokost faldt ud til “Menu`ens” fordel.

Mad og drikke

Vi valgte  (normalt mod forudbestilling) luksusfrokost-anretningen.  Et godt valg, skulle det vise sig. Silden var velsmagende, laksen især og æg og rejer fulgte derpå.  Den lune leverpostej og ikke mindst mørbradbøffen var virkelig lun, veltillavet og garneret med diverse surt. Hertil kom et mindre sortiment af oste som afslutning.  Altsammen frisk og godt og rørende prisvenligt (158 kr/kuv.).   Vi blev ganske mætte og havde ikke - modsat nogle tidligere år - behov for at supplere med ris a´l mande eller tilsvarende kaloriebomber.

Der måtte naturligvis nogle snapse til øl og vand samt et par cognac til kaffen.  Kun takket været disse spiritiøse supplementer nåede regningen nærmere to end een plovmand.  Endelig bør tilføjes, at betjeningen var afdæmpet, informativ og høflig.  Nogle steder kan en - ellers vellykket - frokost ødelægges af en avance-liderlig tjener, der nøder gæster og værten med “diverse tilbud”.  Læseren kender det sikkert.

Refleksion

Restaurant Menu`en har et solidt dansk spisekort til såvel frokost som aften.  Hertil kommer, at der mod bestilling også leveres mad udaf huset.  Endelig kan fremhæves “dagens tilbud til 79 kr” (mandag-torsdag) samt “weekendtilbud til 98 kr (fredag-søndag weekend).

Lokaliteterne, herunder toilettet, fremstår velholdt og rent. Hjemmesiden http://www.restaurantmenuen.dk  giver et klart overblik over det mindre kulinariske tempel på Brigadevej.  Bordbestilling kan - efter sigende - ske på menuen@mail.dk, der dog kun bliver checket om formiddagen (iflg. tjeneren).

Er læseren på de kanter eller blot vælger metroen (linie M2) til Amagerbro og går derhen på 5-8 min., kan forventelig imødeses en ritig god kulinarisk oplevelse.

Min ledsager og denne signatur tøver ikke med at give fire kridhvide kokkehuer uden nogle fedtpletter til denne gedigne danske restaurant :-) .

Kommentarer

  1. Lupo
    28. Dec 2008 22:26
    1

    Det er dejligt at læse så positiv en anmeldelse. Stedet vinder ved nærmere bekendtskab (klik for indendørs interiør) -heldigvis. Jeg kan godt lide, at du lige checker og nævner toiletforholdende med ;)

  2. Erik Hulegaard
    28. Dec 2008 23:04
    2

    @Lupo#22:26.
    De hygiejniske forhold spiller altid en rolle i kombination med det kulinariske :-).


    Måske en mulighed, når Lupo næste gang er på kontrolbesøg hos den ene af tvangsarvingerne :-) - Der er gode parkeringsmuligheder for Lupo´en, alternativt gode M2-forbindelser fra Frederiksberg. ;-)

  3. louise
    5. Dec 2009 22:51
    3

    Menuen - frygteligt sted... Vi havde bestilt bord til 8 men fik 2 afbud 4 timer før vi skulle spise pga akut sygdom. Da vi fik regningen skulle vi alligevel betale for 8 mand istedet for 6. Hvad er det for noget? Og så til buffet.... De startede med at portionsanrette fisken og påstod at der var til 8, men med bla 6 fiskefileter vil jeg da mene at der kun er til 6. Maden var iøvrigt ikke noget at skrive hjem om, udemærket men har klart fået bedre julebuffeter andre steder. Vi var der i 7 timer og på intet tidspunkt sagde de noget om at vi skulle betale ekstra. Vi brugte rigtigt mange penge på drikkevarer og der var absolut ingen service. Jeg kan kun sige derude, hold jer væk fra denne rædsomme restaurant.

  4. Erik Hulegaard
    5. Dec 2009 22:56
    4

    @Louise#051209-2251:

    Var der igen d. 19.11.09, hvor alt var tilfredsstillende. Den erfaring deler dit indlæg unægtelig IKKE ;-).

  5. louise
    5. Dec 2009 23:25
    5

    Jeg syntes bare at det er rigtigt ærgeligt at de vil være det bekendt at behandle deres kunder sådan. vi havde endda ringet afbud

  6. Erik Hulegaard
    5. Dec 2009 23:56
    6

    @Louise#051209-2325:

    Din beretning giver en ganske anderledes oplevelse end mine. Men som jeg altid si´r: "Der er leverandører/restauranter nok!". Hvis man ikke bliver behandlet acceptabelt, black-listes stedet. Endvidere kan internettet bruges til at registrere sådanne oplevelser!

  7. louise
    6. Dec 2009 11:15
    7

    Ja heldigvis er der nok at vælge imellem for vi havde aftalt at vores lille julefrokost skulle være en tradition og det bliver ihvertfald ikke på menuen!!!!

  8. Erik Hulegaard
    6. Dec 2009 12:23
    8

    @Louise#051209-1115:

    Har vist dit indlæg til en ven, der kommer der jævnligt med familie, venner og forretningsforbindelser. Har altid være tilfreds og overrasket over din oplevelse.
    Beliggenheden af rest. Menuen er jo ikke den mest ideelle, hvorfor mund-til-mund er vigtigt for denne restaurants overlevelse.

    Men igen...der er massevis af restaurationsmuligheder i Hovedstaden!

  9. louise
    6. Dec 2009 16:57
    9

    Ja og jeg kender desværre et par mere som bestemt heller ikke var tilfredse med restauranten. Syntes godt nok at du forsvarer den med næb og klør, er du ansat? På en restaurant må der helst slet ikke være et eneste tilfælde hvor man betaler for en vare man ikke får og det gør man på Menuen.

  10. Erik Hulegaard
    6. Dec 2009 17:05
    10

    @Louise#061209-1657:

    Blogejeren er IKKE ansat og har KUN været der de to beskrevne gange. Men som også nævnt haves en ven, der gennem de senest ca. 14 måneder er kommet der regelmæssigt - ofte med gæster - med tilfredshed. - Så - kære Louise - der er ingen næb og klør, hverken krebse eller menneskeskabte ;-).

    Har spist (og spiser en del) på restauranter i såvel DK som udenlands gennem en menneskealder. Forstår derfor sagtens din bemeldte frustration, som jeg selv har oplevet (for) mange gange på adskillige spisesteder. De bliver nu bloganmeldt - gode eller dårlige - når jeg finder anledning til det. Seneste eksempel på denne blogplatform er

    http://ehu.smartlog.dk/en-julefrokost-p--nytorv-post196853

    Velbekomme ;-)

  11. arne frimann
    18. Feb 2010 21:03
    11

    det er selvfølgeligt ærgeligt at betale for to personer der ikke kommer,det synes jeg heller ikke er fair.
    jeg kommer ofte på menuen ,og kom også på lynetten da de drev den.
    jeg har svært ved at finde andre restaurenter hvor man får så god mad i rigelige mængder,til den pris
    god appetit a.f.

  12. Erik Hulegaard
    18. Feb 2010 21:13
    12

    @arne frimann#180210-2103:

    Tak for bidrag. Blogejeren har en ven, der er kommet der et utal af gange i forskellige anledninger med tilfredshed.

  13. Finn Sejersen
    16. Mar 2010 10:23
    13

    Har været der en del gange
    Altid sød og venlig betjening samt rigtig god hjemmelavet Dansk mad

    Varm anbefaling herfra

    Finn Sejersen

    "Til Louise: Det er ganske normalt at betale for det man bestiller jeg har før ringet en Lørdag eller Søndag formiddag til Menuen og fået beskeden Alt er Desværre reserveret så må jeg jo finde et andet sted at gå hen de kan jo ikke vide at nogle af dine gæster er blevet syge. Du skriver i var der i 7 timer???????? så helt dårligt kan det da ikke have været vel??

  14. Erik Hulegaard
    17. Mar 2010 21:53
    14

    @Finn Sejersen#160310-1023:

    Var til herre-frokost senest d. 11.03.10. Fortrinlig, veltillavet og rigelig mad!

  15. Hartvig Jensen
    31. Jul 2010 15:15
    15

    Har været der både med 2 - 4 og 14 mennesker. Det har bare gået fint, ingen prøblemer. Vi kommer gerne igen.

  16. Erik Hulegaard
    31. Jul 2010 15:42
    16

    @Hartvig Jensen#310710-1515:

    Tak for kommentar. Restauranter har det (beklageligvis) med at skifte tempo og kvalitet. Denne synes indtil videre at holde begge dele ;-) !

  17. Hannah Jørgensen
    2. Mar 2011 08:49
    17

    Har besøgt stedet 2 gange. D 25-2 var vi tre der spiste der, og alt var i fineste orden. Dejlig mad og en utrolig sød dame der vartede op om os..
    Men d. 1-3 ville vi gentage oplevelsen og havde taget børn og svigerbørn med. Ialt 11 pers.
    Vi bliver betjent af en mand der hoster voldsomt og næsten ingen stemme har. Han blev i øvrigt ved med at hoste slim op under hele vores besøg. Om han var i køkkenet eller hvor han var havde vi ikke en chance for at vide.. Der røg noget af appetiten..
    Nogle bestilte stjerneskud, og fiskefileten var tør og alt alt for mørk. Andre bestilte æggekage, som desværre smagte af ingenting. Er sikker på det ikke var æg der var brugt, men derimod pulveræg. Tomaterne på toppen var delvis grønne og uden smag.
    Sidst men ikke mindst, så fik min mindste søn kylling og fritter . Halvvejs igennem kyllingestykket opdager jeg at den er fuldstændig rå inden i..
    Dette påtales overfor tjeneren, som uden at sige noget, tager stykket op med en gaffel og går.. Et øjeblik efter vender han tilbage med det samme stykke kød, som lige er blevet kogt i mikroovnen..
    Ingen undskyldning eller anden forklaring. Under al kritik. Jeg sætter aldrig mine ben der mere, og heller ikke resten af familien.

  18. Erik Hulegaard
    2. Mar 2011 08:56
    18

    @Hannah Jørgensen#020311-0849:

    Tak for dit seneste indtryk, som jeg har viderekommunikeret til en ven, der kommer der ret ofte.

Statistic

Bloginformation

Mere information på www.hulegaard.dk

Søg og find


Erik Hulegaard
Erik Hulegaard
Indlæg ad hoc.

Kalender

« December 2017 »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Tags

Arkiv